Skriva en bok?

Då har du kommit rätt! Vi på Nakna Boken hjälper dig så boken blir litterärt högkvalitativ, intressant att läsa, och får uppmärksamhet på rätt ställen.

Läs mer

Tänk som en turk

tank-som-en-turk-om-du-vill-lyckas-i-sverigeKadim Akca är entreprenör, invandrare i första generationen från Turkiet och har sedan han kom till Sverige som 19-åring arbetat sig upp till att bli störst på städ utanför storstäderna i Sverige. Kadim ville ha nya affärer, men för att få dessa insåg han att han måsta träffa helt nya personer, personer om han inte nådde med den vanliga reklamen och mötena. Kadim Akca insåg att traditionell marknadsföring inte räckte längre för det han ville uppnå. Boken blev därför svaret.

Nakna Boken fick uppdraget och konceptutvecklade boken som även skulle fungera som personlig marknadsföringskanal. Kadim Akca ville gärna skriva sin självbiografi. För att skapa läs- och nyhetsvärde behövdes något ytterligare och Nakna Boken adderade en managementdel. Titeln ”Tänk som en turk – Om du vill lyckas i Sverige” togs fram för att också fungera som ett inlägg i den högaktuella arbetsmarknadsdebatten (entreprenörer, utanförskap, egna initiativ etc).

Enligt den senaste beräkningen har boken gett Kadim Akca uppmärksamhet i media värderat till cirka 10 miljoner kronor. Kadim har sedan releasen intervjuats av mängder med medier, bland andra riksmedierna Dagens Industri,DN Ekonomi, Aftonbladet, TV4, P3, P1.

Mediavärde 10 MSEK Försäljning 9 MSEK

Därtill har boken rönt stor uppmärksamhet i andra hemlandet Turkiet. Boken har gjort Kadim till en uppskattad föreläsare, jurymedlem, prisutdelare och han har blivit flitigt uppvaktad för att delta i olika TV-produktioner. Boken blev tilldelad Årets Vänpris samt blivit nominerad till Stora PR-priset.

Kadim har genom detta gjort meraffärer på uppskattningsvis 9 miljoner tack vare en ökad kännedom och boken som relationsskapande länk.

Första och andra upplagan slutsålda.
Nu 3e upplagan, 10,000 ex tryckta

Bokintäkt: cirka 800,000 kr

 

Vi har samlat lite pressklipp och mediadeltagande i filmen “Se bokens kraft” som finns här till höger i marginalen.

Vi producerade också material för digital publicering. Se här Kadim Akca om konkurrenter: